Tuesday, September 3, 2013

Baju Labuh aka Baju Muslimah.

Assalamu'alaikum..

One day, my friends and I went to some shopping mall. We were talking when she suddenly ask me thing I would never expect would come out from her mouth.

'Kenapa hang pakai baju labuh weh?'
"Eh? Apa maksud hang?"
'Hang nak berubah, aku paham. Pakai tudung bagai, tapi kenapa hang berubah sampai pakai baju labuh semua?'
"Hurmmmmm..."

Tak dinafikan, aku ambil masa lama nak jawab. Sebab aku pun tengah pikir
"A'ah laaa, macam mana aku boleh pakai baju labuh eh? Spoil image rock aku ni, haha."

But still in the end, my answer was 
"Aku masuk UIA, aku tengok banyak orang pakai baju labuh. Kawan-kawan kelas aku pun pakai baju labuh. Aku jadi malu sebab baju aku singkat dari baju depa. Lagi pun, baju labuh tutup aurat aku. Paha aku ni bukan kecik macam paha hang, aku pakai seluar besar pun, nampak fit lagi. 

Paling kurang, bila aku pakai baju labuh ni, tak nampak bentuk kaki aku. Nak pakai legging pun rilek sikit, haha."

Kalau betul niat kita nak berubah kerana Allah, pasti Allah akan beri jalan pada kita. Allah datangkan kita kawan-kawan yang baik, macam kawan aku di UIA. And instead of UITM, Allah beri aku UIA, supaya aku dapat dalami lagi ilmu agama.

Well, there's a lot of good things Allah have gave me. To list it out would take me writing the entry to death, haha. I am just grateful that I had been given the chance to walk in the true path. :)

No comments:

Post a Comment